Traditioner

Vi har flere traditioner som vi holder sammen med børn og forældre.

Fødselsdage

Vi har forskellige traditioner i forbindelse med barnets fødselsdag. På gangen ved Larven er der fødselsdagshylder, hvor vi sammen med fødselsdagsbarnet henter de ting, vi skal bruge. Her er et lille flag til bordet og et lille tog, der kan have henholdsvis en, to eller tre vogne samt et stearinlys på. Der er også et udvalg af fine kopper, og barnet får lov at vælge den kop, han eller hun allerhelst vil drikke af. Tilbage på stuen spiser vi så det, barnet har med hjemmefra, vi synger den fødselsdagssang, som barnet foretrækker, og vi råber hurra.

Forældre og Bedsteforældrearrangementer

Det overordnede formål med disse arrangementer er at binde barnets verdner sammen. At barnet oplever at familien og os i vuggestuen taler og hygger os sammen. Det giver mulighed for at opbygge relationer forældre - forældre og forældre - medarbejder imellem.

Bedsteforældredag.

På Bedsteforældredag inviteres to personer der er tæt på barnet, til at være med en eftermiddag i vuggestuen. Vi starter med at holde samling på barnets stue. I 2015 startede vi en tradition med, at alle havde en plante/blomst med, som blev plantet på legepladsen. Børnene har efterfølgende haft stor glæde af planterne og ikke mindst at vande dem. Vi regner med at fortsætte denne tradition.

Arbejdsdag

Her inviteres forældrene og børn til at komme og hjælpe os med diverse opgaver, både ude og inde. Vi slutter af med at spise sammen. Det plejer at være rigtig hyggeligt, når vi går og taler sammen, mens vi får lavet en masse praktiske ting.

Sommerfest

I løbet af juni inviterer vi børn, forældre og søskende til sommerfest i vuggestuen. Vi pynter flot op, laver nogle fælles aktiviteter og spiser derefter middag sammen. En rigtig festlig og hyggelig dag.

Julehygge

I december inviterer vi forældrene til at være med en eftermiddag. Vi holder samling med julesange og hygger os sammen.

Højtider

Hallowen, Fastelavn, jul og påske fejres efter dansk tradition. Hvordan vi helt nøjagtig fejrer højtiderne, hører I mere om, når tiden nærmer sig.